اطلاعاتی پیرامون عمل جراحی رینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی):
نوشته شده توسط : دکتر بصام

اطلاعاتی پیرامون عمل جراحی رینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی):


1- از آنجایی که مصرف بعضی دارو ها یا وجود برخی از بیماریهای زمینه ای می تواند بر عمل زیبایی بینی و بیهوشی تاثیر بگذارد و حتی موجب لغو عمل شود لذا در ویزیت های قبل از عمل در صورتیکه هر گونه دارویی (حتی گیاهی) مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی,روحی یا اعتیاد ، سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت ( یرقان) یا HIV دارید به جراح اطلاع دهید . از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی تا یک هفته پس از عمل از مصرف بروفن ، آسپرین ، ویتامین Eو از استعمال دخانیات خودداری کنید .

2- شش ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان از خوردن هر گونه جامدات یا مايعات خودداری نمائيد و استحمام کامل انجام دهید و کلیه مدارک پزشکی قبلی شامل عکس،آزمایش و سایر موارد را به همراه داشته باشید .
3- در روز عمل زیبایی بینی از به کار بردن هر گونه زیورآلات و هرگونه لوازم آرایشی، کرم ، ماتیک ، خط چشم ، ریمل ، لاک ناخن و حتی کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب خودداری کنید.

4- پس از عمل زیبایی بینی در صورتی که در صورت و چشمها کبودی رخ دهد طی دو تا سه هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد. استفاده از کمپرس سرد در روز اول پس از عمل زیبایی بینی به کاهش تورم و کبودی کمک می کند.
5- تامپون یا مش داخل بینی یک تا سه روز پس از عمل زیبایی بینی توسط جراح یا دستیار ایشان خارج خواهد شد .
6- قطره بینی تجویز شده را پس از خروج تامپون بینی ، روزها هر چهار ساعت استفاده کنید ( به مدت سه ماه).
7- پماد تجویز شده را شبها در محل بخیه های بینی و به مقدار کم داخل بینی استفاده کنید ( به مدت دو هفته).

8- پس از عمل زیبایی بینی به علت تورم مخاطی تا چند هفته دچار گرفتگی نسبی بینی خواهید شد . در موارد گرفتگی بینی بویایی نیز کاهش می یابد.تا شش هفته از فین کردن بپرهیزید و د اخل بینی را دستکاری نکنید.
9- در دو تاسه روز اول پس از عمل زیبایی بینی در صورت خونی شدن پانسمان زیر بینی ، پانسمان را تعویض نمایید و نگران نباشيد .
10- تا یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی از خیس شدن صورت بپرهیزید و یک هفته پس از عمل یک استحمام کامل انجام دهید و سپس برای برداشتن قالب بینی و بخیه ها و آموزش چسب زدن بینی به مطب مراجعه کنید .

11- زمانی که قالب یا گچ بینی برداشته می شود ( حدود یک هفته پس از عمل زیبایی بینی) بینی شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید ، در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی بینی مشخص می شود .
12- در صورتی که بر روی پوست بینی در ناحیه سوراخها یا پل میانی بین سوراخ ها بخیه وجود دارد این بخیه ها یک هفته پس از عمل زیبایی بینی برداشته می شود ، جای بخیه ها پس از دو تا سه ماه حدود زیادی محو میشود ولی آثار جزئی آن برجای می ماند .
13- پس از عمل زیبایی بینی معمولا به مدت 3 الی 4ماه نیاز به چسب بینی دارید،چسب زدن به بینی نقش مهمی در شکل گیری بینی دارد.

14- تا چهار ماه پس از عمل زیبایی بینی از این اقدامات خودداری شود: ورزش و فعالیت سنگین بدنی ، بکاربردن هر گونه عینک ،خوابیدن روی بینی یا هر گونه فشار روی بینی .
15- در افرادی که پوست آنها مستعد آکنه و جوش می باشد تا چند ماه پس از عمل زیبایی بینی ممکن است روی بینی جوش های ریزی ظاهر می شود که در این موارد باید بااحتیاط با سواپ آغشته به الکل تمیز شود .
16- براساس متون معتبر علمی، ده درصد از بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند نیاز به یک عمل اصلاحی دوم خواهند داشت . در کسانی که سابقه انحراف شدید یا شکستگی بینی دارند احتمال نیاز به این عمل زیبایی بینی دوم بیشتر است .

17- عمل زیبایی بینی نمی تواند سبب بهبود سینوزیت مزمن ، آلرژی ، خشکی بینی، آبریزش مداوم بینی، گرفتگی متناوب شبانه، خروپف یا پولیپ بینی شود .
18- ضخامت پوست بینی با عمل زیبایی بینی تغییر نمی کند ، در کسانی که پوست نوک بینی و پره ها ضخیم می باشد( بینی های گوشتی) گرچه پس از جراحی زیبایی بینی آنها به درجاتی زیباتر میشود ولی به ظرافت و کوچکی بینی افرادی که پوست نازکتری دارند نمی شود .بنابراین در این بیماران باید انتظارات از نتيجه جراحی زیبایی بینی ، پایین تر باشد.
19- ضخامت پره های بینی با عمل تغییر نمی کند ولی در کسانی که سوراخهای بینی بزرگ است با انجام جراحی زیبایی بینی سوراخها کوچک می شود .

20- بیمارانی که خواهان باریک شدن بینی ( کاهش پهنا)می باشند پس از جراحی زیبایی بینی ممکن است دچار درجاتی از کاهش میزان عبور هوا از بینی شوند .
21- درکسانی که انحراف شدید بینی و عدم تقارن شدید دارند پس از جراحی زیبایی بینی ممکن است به تقارن صد در صد نرسند لذا در این موارد انتظارات بیماران از نتیجه جراحی زیبایی بینی بایستی پایین تر باشد .
22- درکسانی که پيش از عمل عدم تقارن سوراخ های بینی دارند،پس از جراحی زیبایی بینی نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند.لازم به ذکر است که در اکثر افراد اجتماع دو سوراخ بینی کمی با هم متفاوت هستند.

23- عمل هایی که می توان با صلاحدید پزشک جراح همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)در ناحیه صورت انجام داد عبارتند از:پروتز گونه ،پروتز چانه، بلفاروپلاستی(عمل زیبایی پلک) ،تزریق چربی .
24- جراحی های غیر اورژانس مانند لیزر چشم و دندانپزشکی بهتر است به فاصله 2 ماه پس از جراحی زیبایی بینی انجا م گیرد.خانم هایی که قصد بارداری پس از عمل دارند بهتر است با فاصله 6 ماه بعد از جراحی زیبایی بینی باردار شوند.

در پايان لازم به ذكر است كه :
بعد از جراحی زیبایی بینی، نمای کلی بینی در نگاه مهم است ، یک بینی زیبا الزاما در لمس صاف و متقارن نیست لذا بعد از عمل نامنظمی های جزیی بینی که تنها لمس می شوند اما دیده نمی شوند فاقد اهمیت هستند.به اظهار نظر دوستان و اطرافيان در مورد شكل بيني خود كمتر توجه كنيد . هر كونه سوال يا ابهام را فقط و فقط با جراح خود در ميان بگذاريد.مقايسه كردن نتيجه جراحی زیبایی بینی خود با سايرين اقدام نادرستي است و جز آسيب روحي براي شما نتيجه اي در بر نخواهد داشت.

نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی شش تا دوازده ماه پس از عمل مشخص می شود . بنابراین در قضاوت عجله نکنید و اجازه دهید تا تورم کاملا فروکش کند.اعمال جراحي زيبايي در برخي از موارد كاملا ايده آل و بدون عيوب جزئي نخواهد بود ، اگر شما قادريد به جاي تمركز بر روي عيوب جزئي، توجه خود را معطوف به ميزان بهبودي حاصله نماييد، از جراحی زیبایی بینی خود احساس لذت و رضايت خواهيد كرد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: